راهی روشن به موفقیت با تبلیغات اینستاگرام2020-04-03
بهترین دوره آموزش اینستاگرام برای کسب درآمد راهنمای جامع انتخاب ایمنا
مهمتر از آن، نیاز است قدمهایی که در این سه مرحله گفتهایم را انجام دهید. یکی از دوستانم که یک پیج طراحی لباس داشت، 20 میلیون تومان به یک اینفلوئنسر داد، تا پیجش را تبلیغ کند. وقتی موضوع را فهمیدم، به او توضیح دادم که با صرف هزینه خیلی کمتر هم میتوانست یک تبلیغ نتیجه بخش داشته باشد.
پس دقت کنید که قبل از انجام تبلیغ، برای جامعه مخاطبان هدف خود که قصد جذب آنها را دارید، موارد زیر را مشخص کنید. دنبال این نگردید، که برای تبلیغ در اینستاگرام تعرفه یا هزینه مشخصی را پیدا کنید. البته این هزینه را، عواملی مانند تعداد فالوور، درصد فالوور واقعی، عمومی یا تخصصی بودن پیج، نرخ تعامل کاربران و سایر موارد، تا حدی مشخص میکند. برای اطلاع از هزینه تبلیغات در هر پیج، باید از طریق دایرکت اینستاگرام، پیامی برای مدیر پیج بفرستید تا جزییات تبلیغات را برایتان ارسال کند.
این ابزار به شما این امکان را میدهد که تبلیغات خود را به صورت دقیق و هدفمند طراحی کنید و از نظارت کامل بر عملکرد آنها برخوردار شوید. Ads Manager یک پلتفرم قدرتمند است که به شما این امکان را میدهد که کمپینهای تبلیغاتی خود را مدیریت و تنظیم کنید. در نهایت، موفقیت در تبلیغات اینستاگرام بستگی به درک درست از نیازهای مخاطبان، استفاده از محتوای جذاب، انتخاب استراتژیهای صحیح و تحلیل دقیق نتایج دارد. همکاری با اینفلوئنسرها یکی دیگر از راههای موثر تبلیغاتی در اینستاگرام است. اینفلوئنسرها افرادی هستند که تأثیر زیادی بر روی مخاطبان خود دارند و معمولاً در زمینههای خاصی مانند مد، زیبایی، فناوری، سفر و آشپزی شناختهشده هستند. برندها میتوانند از اینفلوئنسرها برای معرفی محصولات خود استفاده کنند.
تبلیغات اینستاگرام درست در قسمت مدیر تبلیغات فیس بوک مدیریت می شود. به تبلیغ دهندگان امکان دسترسی به انبوه گزینه های هدف گیری را می دهد. همچنین ایجاد تبلیغات برای هر دو سیستم عامل را به طور همزمان امکان پذیر می کند. مخاطبین زمانی ترغیب به خرید می شوند که تحت تاثیر محتوای شما و فضای صفحه تان قرار بگیرند.
البته امکان تخصیص دستی بودجه نیز وجود دارد و خود شما مستقیماً میتوانید مشخص کنید که هر مجموعه تبلیغی چه میزان بودجه در اختیار داشته باشد. انجام این کار، پیگیری و مدیریت تبلیغاتهایی که به صورت همزمان انجام میشوند را برای شما راحتتر خواهد کرد. در تبلیغات خود دسته مدنظر خود را انتخاب و سپس جزئیات کمپین را مشخص کنید. به این معنا که تبلیغات به طور اتوماتیک به افرادی که بیشترین احتمال تعامل با آنها را دارند، نمایش داده میشود. این روند میتواند منجر به کاهش هزینهها و افزایش نرخ تبدیل برای برندها شود. تحلیل دادهها و گزارشدهی یکی از مهمترین بخشهای بهینهسازی تبلیغات است.
اینها کاربرانی هستند که از وب سایت شما بازدید کرده اند و یا شاید مخاطبان ظاهری افرادی که رفتارها و علایق مشابهی دارند. به همین دلیل تمرکز بر استراتژی رسانه های اجتماعی که شامل هر دو تاکتیک طبیعی و پولی است بسیار مهم است. شما به طور فعال با مخاطبان خود درگیر می شوید و مطالب را به فید اینستاگرام خود ارسال می کنید. بعد از اینکه تبلیغات اینستاگرام را در سال 2015 برای همه مشاغل باز کردند.
به جای این، بگردید پیجهایی را پیدا کنید که بر روی یک موضوع تمرکز دارند. مثلاً اگر تبلیغتان در زمینه فروش غذای حیوانات خانگی است، پیجهای حیات وحش گزینههای مناسبی هستند، نه پیجهایی که در کنار دیگر محتواها، بعضی مواقع هم ویدیوهای حیوانات را قرار میدهند. پیجی که برنامهی محتوایی مشخصی ندارد، به هیچوجه برای تبلیغات مناسب نیست. ابتدا میرویم به سراغ انواع تبلیغات در اینستاگرام و ببینیم از چه راههایی میتوان در اینستاگرام تبلیغ کرد.
این روش بدرد کسب و کارهایی می خورد که مخاطب عام دارند و برای آن کسب و کار مهم نیست شخص بازدیدکننده در چه منطقه ای قرار دارد و چه ذهنیت و خصوصیاتی دارد. تمامی مواردی که گفته شد در تبلیغات هدفمند در اینستاگرام اهمیت دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه تبلیغات در پیج های پر بازدید اینستاگرام و انتخاب بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغ با ما تماس بگیرید. شما برای تبلیغات در اینستاگرام در ابتدا باید بدانید برای چه کسانی می خواهید تبلیغ کنید. پس باید شناختی کامل از مشتریان بالقوه خود داشته باشید، اینکه چه قشری هستند، چه سنی دارند، بیشتر به چه مواردی علاقه مندند و… اینها می تواند رو انتخاب رسانه تبلیغاتی شما تاثیر گذار باشد. همچنین این امکان وجود دارد که شما از مجموعه خود و خدمات یا محصولاتی که ارائه می دهید تیزر تهیه کرده و برای درج در پیج یا تبلیغات در محیط اینستاگرام از آن بهره ببرید.
هنگامی که نوبت به تعیین بودجه و برنامه تبلیغات اینستاگرام می رسد، شما باید زمان اجرای تبلیغات خود و میزان هزینه آن را کاملاً دقیق مشخص نمایید. اگرچه انتخاب مخاطبان شما در این صفحه حرف اول را می زند ، اما در واقع می تواند ایده خوبی باشد که ابتدا آن را مرور کنید و مکانهایی را که فقط در اینستاگرام خود انتخاب می کنید. ویژگی های مختلف تبلیغات برای مکان های مختلف در دسترس است ، بنابراین کنار گذاشتن این ایده ،ایده خوبی است. چه چیزی را تبلیغ می کنید؟ آیا این یک تبلیغ ماهانه است؟ ماه ایجاد شده را اضافه کنید.
- {
- کارهایی که در این مرحله انجام میدهید، موفقیت یا شکست یک تبلیغ را تعیین میکند. |}
- این نوع تبلیغات به شما اجازه میده تا چندین تصویر یا ویدئو رو تو یه تبلیغ به نمایش بذارین. {
- پروفایل اینستاگرام شما اولین چیزی است که کاربران هنگام بازدید از صفحه شما میبینند. |}
- با این اطلاعات، بهترین بستر و طراحی را برای تبلیغات خود انتخاب خواهید کرد.
- بلکه عناصر خلاقانهی عکستان باید برند یا محصولتان را معرفی کنند. {
- تحلیل دادهها و گزارشدهی یکی از مهمترین بخشهای بهینهسازی تبلیغات است. |}
به این ترتیب میتوانید برای سایت خود نماد اعتماد تهیه کنید و از این طریق اعتماد افراد به شما بیشتر میشود. از مواردی که در تبلیغات باید به آن توجه کنید تعداد فالوور پیج است. هرچه میزان دنبال کنندگان یک پیچ بیشتر باشد، افراد بیشتری هم تبلیغ شما را میبینند. بسیاری از پیجهای اینستاگرام از فالوورهای فیک به منظور افزایش دنبال شوندگان خود استفاده میکنند.
در ساخت ویدئوهای اینستاگرامی می توانیم از دو حالت تیزرهای اینستاگرامی و یا ویدئوهایی بدون صدا استفاده کرد. در زیر نمونه ای از ویدئوی بی صدا برای تبلیغ دو تا از بهترین غذاهای رستوران قرار دارد. اگر شما هم به دنبال ساخت چنین محتوای برای پیج خود هستید با ما همراه باشید. قبل از هر چیز در API جدید، رباتها رسماً دیگر از دسترس خارج شدهاند. رباتهایی که پیش از این میتوانستید برای پیگیری دنبال کردن (Follow) یا لغو دنبال کردن (Unfollow) و برای لایک کردن پستها از آنها استفاده کنید، دیگر کار نمیکنند. البته برخی رباتها به منظور دور زدن این ویژگی وجود دارند که از نسخه هک شده API اینستاگرام استفاده میکنند؛ اما استفاده از آنها توصیه نمیشود.
قصد نداریم در مورد خوب یا بد بودن این کار برای پیج مربوطه صحبت کنیم. فکر میکنید چه اتفاقی برای تبلیغ شما میافتد؟ تبلیغ شما در بین آنها گم میشود و امکان دیده شدن آن توسط مخاطب به شدت کم میشود. اینفلوئنسر در اصطلاح به شخصی گفته میشود که توانسته فالوورهای زیادی را جذب کند و بهطور معمول، در یک زمینه خاص مثل تست غذا، ساخت ویدیوهای کمدی، تکنولوژی، آموزش آشپزی و … فعالیت میکند.
فالو کردن پیجتان، کلیک کردن روی لینک در بیو، دیدن استوری و وارد شدن به صفحه هدف و … میتوانند به عنوان دعوت به اقدام باشند. کسب و کارهایی هستند که عمده فعالیتشان از طریق وبسایت است و از اینستاگرام به عنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند استفاده میکنند. پس باید تبلیغ خود را در پیجهایی قرار دهیم که نرخ تعامل مناسبی داشته باشند. یعنی نسبت به تعداد فالووری که دارند، پستها و استوریها هم باید بازدید مناسبی داشته باشند و تعداد لایک و کامنت هم خوب باشد. ابزارهای آنلاین زیادی هستند که نرخ تعامل پیجها را بررسی میکنند.
در این مقاله به چند مرحله مهم اشاره کردیم؛ از جمله تعیین اهداف مشخص و KPI واضح، انتخاب کمپین تبلیغاتی و محتوای مناسب و پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب و همکاری با او. اینستاگرام ماهانه 2 میلیارد کاربر فعال دارد که به طور میانگین هر کاربر در روز، 53 دقیقه در این شبکه اجتماعی وقت میگذراند. استفاده از چنین بستری برای انجام تبلیغات میتواند به صاحبان کسبوکارهای مختلف کمک کند تا آگاهی از برند را افزایش داده و راندمان فروش خود را ارتقا دهند. برای اینکه تبلیغات شما مؤثر واقع شوند، باید دقیقاً بدانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. اینستاگرام ابزارهای مناسبی برای شناخت و هدفگذاری دقیق مخاطبان دارد.
چطور فرمت مناسب تبلیغات اینستاگرام رو انتخاب کنیم؟
یعنی اینکه حساب خود را شارژ میکنید و اینستاگرام در ازای آن، پست شما را برای افراد بیشتری نمایش میدهد. البته در حال حاضر استفاده از این نوع تبلیغ، برای کاربران ایرانی غیرفعال است، آن هم به دلیل تحریم بودنمان، اما هستند شرکتهایی که بهصورت واسطه اینکار را انجام میدهند. سعی میکنم در مقالهای جدا، بهطور کامل تبلیغات اسپانسری را بررسی کنم. اینستاگرام ابزارهایی ارائه میدهد که به شما این امکان را میدهند که تبلیغات خود را به صورت تعاملگرا و جذابتری طراحی کنید. این ویژگیها نه تنها باعث جذب توجه بیشتر میشوند بلکه میتوانند تعاملات کاربران با تبلیغات شما را افزایش دهند و نرخ تبدیل را بالا ببرند. Instagram Ads Manager یکی از ابزارهای اصلی برای مدیریت و بهینهسازی تبلیغات در اینستاگرام است.
این کار همچنین بهتون کمک میکنه استراتژی درستی رو برای هر مرحله از تبلیغاتتون در پیش بگیرین و بودجهتون رو بهینه مصرف کنین. حدود یکسوم استوریهای منتشرشده در اینستاگرام، مربوط به کسبوکارهاست. شما با استفاده از استوری، میتوانید خودتان را بیشتر معرفی کنید و در مورد محصولات و خدماتتان توضیح بیشتری بدهید. اگر روزانه، زمان مشخصی را نمیتوانید برای منتشر کردن استوری بگذارید، پیشنهاد میکنیم از اپلیکیشنهایی برای برنامهریزی استوری اینستاگرامتان استفاده کنید. بهاشتراکگذاری محتوای باکیفیت و دانستن اصول آن، مهم است؛ اما نباید تعامل با مخاطبانتان را از یاد ببرید. این تعامل میتواند جواب دادن به کامنتهایی باشد که مخاطبانتان مینویسند.
- ایجاد استوریهای تعاملی:
با جستجوی برچسبهای جغرافیایی میتوانید محتواها و اتفاقات پرطرفدار در آن محدوده را بررسی کنید. آژانس تبلیغات نکسوس با تیمی متخصص و رویکردی دادهمحور, این اصول را به کار میگیرد تا تبلیغاتی متمایز و نتیجهگرا برای کسبوکارها طراحی و اجرا کند. در دنیای پر رقابت امروز, داشتن استراتژی تبلیغاتی حرفهای, کلید رشد پایدار در اینستاگرام است. اینستاگرام تمرکز بصری و مخاطبان گسترهتری دارد و همین باعث میشود تا در مقایسه با سایر پلتفرمهای اجتماعی، ارزش سرمایهگذاری داشته باشد. در واقع، بدون توجه به این که شما به چه کسبوکار و فعالیتی مشغول هستید، همیشه مخاطبانی در اینستاگرام وجود دارند که بخواهند از خدمات یا محصولات شما استفاده کنند.
اگه یکی از تبلیغات عملکرد بهتری داره، بودجه بیشتری به اون اختصاص بدین و تبلیغاتی که عملکرد ضعیفتری دارن رو متوقف کنین. برای رسیدن به بهترین نتایج، باید تبلیغاتتون رو بهطور مداوم بهینه کنین. این گزینه به شما این امکان رو میده که یه مبلغ مشخص رو به صورت روزانه برای تبلیغاتتون تعیین کنین. مثلاً اگه بخواین روزانه ۵۰ هزار تومان خرج تبلیغ کنین، این گزینه مناسبه. بعد از تکمیل پروفایلتان، میتوانید با دنبال کردن مراحل زیر، اکانت اینستاگرام خود را به یک حساب تجاری تبدیل کنید. در مرحله چهارم، شما تنها کافی است که پیجهای همکارانتان یا پرسونای مخاطبتان را پیدا کنید و دنبالشان کنید.
همچنین میتوانید از API برای پیدا کردن هشتگهای خود یا رقبا و ارزیابی عملکرد این هشتگها استفاده کنید. اپلیکیشنها و وبسایتهای گوناگون ممکن است از API اینستاگرام برای پوشش بسیاری از ویژگیها و قابلیتهای مختلف خود جهت زمانبندی، جمعآوری نظرات و یا تجزیه و تحلیل دادهها استفاده کنند. در ادامه این مطلب به بررسی API اینستاگرام میپردازیم و با جزئیات بیشتری درباره آن آشنا خواهیم شد. به جای تلاش برای فریب دادن الگوریتمها، روی تولید محتوای باکیفیت تمرکز کنید که ارزش واقعی برای مخاطبان داشته باشد.
بعداً با این کار شما به یک سبک از محتوا میرسید که برای تبلیغاتتان بهتر جواب داده است و میتوانید بهجای آزمونوخطا، به یک الگوی ثابت در نوع محتوا برسید. پس از آشنایی و بالا بردن شناخت کامل از مشتریان بالقوه باید سراغ پیج هایی بروید که احتمال می دهید آن پیج ها بیشترین مخاطب بالقوه را برای شما دارند و در آنها تبلیغ بدهید. حتما از هشتگ های پر سرچ استفاده کنید تا احتمال دیده شدن پیجتان افزایش پیدا کند.
در ادامه به نکات مهمی که پس از پایان تبلیغات در اینستاگرام باید به آنها توجه کنید، اشاره خواهیم کرد. اسپانسرینگ یکی از انواع تبلیغات در اینستاگرام است که حساسیت بالایی دارد و اگر اصولی اجرا نشود، خیلی سریع شکست میخورد. روش اول این است که اسپانسر محتوای پیج دیگری شوید و با تأمین هزینههای تولید محتوا از آنها بخواهید برند شما را هم در محتواهایشان معرفی کنند. مثلا یک روش متداول برای برندهای ایرانی این است که اسپانسر کلیپ طنز کمدینهای اینستاگرامی شوند. بازیگران هم در ازای تأمین این هزینه، محصول را معرفی میکنند یا در طی ویدیو از آن استفاده میکنند و در کپشن هم تبلیغات انجام میدهند. برای آغاز تبلیغات موثر در اینستاگرام, اولین و حیاتیترین گام, شناسایی دقیق مخاطب هدف است.
بررسی کنید رقبای شما از چه روشهایی برای تبلیغات استفاده میکنند و چه نتیجهای به دست میآورند. با تحلیل هوشمندانه تبلیغات آنها میتوانید در بودجهای که برای آزمون و خطا صرف میشود، صرفهجویی کنید. اگر برای تبلیغات در اینستاگرام از اینفلوئنسرها استفاده کنید، به نوعی بازاریابی دهان به دهان انجام دادهاید.
بهتر است در محتوای استوری، اشاره کنید که برای چه چیزی این شمارشگر را گذاشتهاید. کاربرانتان بعد از کلیک روی شمارش معکوس، هنگام منتشر کردن پست یا برگزاری مسابقه، اعلانی دریافت میکنند. حتی آنها میتوانند شمارشگر شما را در استوری خود نیز منتشر کنند تا کاربران دیگر نیز، مطلع شوند. هایلایت استوری به شما این امکان را میدهد تا استوریهای کاربردیتان را بیش از 24 ساعت در پیجتان نگه دارید. شما باید برای هایلایت استوریهای پیجتان، کاورها و نامهای مناسبی انتخاب کنید. شما میتوانید هنگام بهاشتراکگذاری یک پست با مخاطبانتان، با استفاده از کپشن، با آنها تعامل بیشتری برقرار کنید.
Explore صفحهای است که به کاربران محتوای جدید و مرتبط با علاقههای آنها را پیشنهاد میدهد. تبلیغات Explore به شما این امکان را میدهد که تبلیغات خود را در این بخش قرار دهید و به مخاطبانی که هنوز شما را دنبال نمیکنند دسترسی پیدا کنید. اینستاگرام به عنوان یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی جهان، امکانات متعددی برای تبلیغات ارائه میدهد. از آنجایی که این پلتفرم توانسته است توجه میلیونها کاربر را جلب کند، تبدیل به یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی برای برندها و کسبوکارها شده است. یکی از مهمترین ویژگیهای تبلیغات در اینستاگرام این است که برای هر نوع کسبوکاری، از برندهای بزرگ گرفته تا استارتاپهای کوچک، کاربرد دارد.
شما با داشتن فالورهای فعال، میتوانید بهترین استراتژی تبلیغات در اینستاگرام را تجربه کنید. مطمئن باشید، آسیبی که فالورهای فیک به پیج شما وارد میکنند، بیشتر از تصور شماست. طبق آماری، تقریبا نیمی از کاربران، خرید اینترنتی خود را به دلیل توصیه اینفلوئنسرها انجام میدهند.
{برندسازی
|}با این کار نه تنها تعامل صفحه خود را بالا میبرید، بلکه تعداد زیادی تصاویر جدید را برای استفاده در وب سایت و یا پلتفرمهای رسانههای اجتماعی خود به دست آوردهاید. تبلیغات موثر در اینستاگرام در ایران به یکی از اساسیترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. با توجه به حضور گسترده کاربران ایرانی در اینستاگرام, کسبوکارها میتوانند از ظرفیتهای تبلیغاتی این پلتفرم برای توسعه برند خود استفاده کنند. انتخاب نوع تبلیغ مناسب میتواند تأثیر چشمگیری بر جذب مشتری و افزایش فروش داشته باشد.
بنابراین، همکاری با اینفلوئنسرها، بهترین استراتژی تبلیغات در اینستاگرام است. چراکه از این طریق، شما هم برندتان را به افراد بیشتری معرفی میکنید و هم اعتبار خوبی به دست میآورید. اگر محصول یا خدمات شما در تصویر و ویدیو، جذاب به نظر میرسد، تولید محتوا در اینستاگرام برایتان مفید است. اگر بخواهیم مزایای استفاده از اینستاگرام را برای کسبوکارتان بیان کنیم، مثال مقابل موثر خواهد بود. فرض کنید یک مغازه داخل یک پاساژ اجاره کردهاید تا محصولات خود را به فروش برسانید.
این محتوا که از پیج شما وارد اکسپلور شده است، مانند یک تبلیغ عالی برای پیج شما عمل میکند. اگر مایل هستید 20 استراتژی تبلیغات در اینستاگرام را بشناسید، تا انتهای مقاله با ما همراه شوید. جریان پلتفرمی است که در آن میتوانید انواع تبلیغات در اینستاگرام از جمله تبلیغات بازدیدی، تعرفهای و اینفلوئنسری را بهراحتی اجرا کنید. این پلتفرم به شما این امکان را میدهد که به بیش از هزاران پیج دسترسی داشته باشید و با آنها کمپین خود را بسازید. از ابتدا تا انتهای ساخت کمپین هم تیم پشتیبان جریان همواره در کنار شماست تا بتوانید عملکرد خوبی از تبلیغاتتان داشته باشید. بعد از اجرای کمپین، گزارشی از روند تبلیغات در پیجها به شما داده خواهد شد تا در جریان زیروبم تبلیغات خود باشید.
آمار نشان میدهد اینستاگرام در ماه یک میلیارد کاربر فعال دارد و بعد از فیسبوک دومین شبکه اجتماعی پرطرفدار در جهان است. تقریبا تمام کسبوکارها میتوانند پیجی در حوزه کاری خودشان پیدا کنند که محتوا تولید میکند و فالوورهای زیادی دارد. این یعنی مخاطبان هدف کسبوکار در یک پیج جمع شدهاند و اگر کمپین تبلیغاتی به درستی اجرا شود، جذب بالایی خواهد داشت.
اینجا