تولید محتوا گام به گام

آموزش رایگان اصول تولید محتوا چگونه محتوای جذاب تولید کنیم ؟ مکتب‌خونه

سرچ کنسول گوگل یک ابزار بسیار قدرتمند برای دستیابی به اطلاعات ارزشمند درباره وب‌سایت و نحوه بهینه‌سازی آن است. استفاده درست از داده‌های این ابزار می‌تواند به شما در تولید محتوای باکیفیت و به‌روزرسانی مطالب کمک زیادی کند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی باید به آن توجه کنیم، مهلت کم ما برای جلب توجه مخاطب است. اگر محتوایمان را جذاب و چشم‌نواز شروع نکنیم، مخاطب بی‌خیالمان خواهد شد. محتوای تولید شده توسط کاربر (User Generated Content) یا به طور مخفف UGC می‌تواند در هر کدام از انواع محتوا قرار بگیرد. با این حال چون محتوای متنی اول معرفی شد، مجبور شدیم اینجا معرفی‌اش کنیم.

خیلی وقت‌ها یک جدول ساده مقایسه می‌تواند جای یک مقاله چند هزارکلمه‌ای را بگیرد. برای نوشتن محتوای مقایسه‌ای باید چند ویژگی خاص از محصولات (مثل قیمت و ماندگاری و…) انتخاب کنیم و هریک از این ویژگی‌ها را در محصول موردنظر بررسی کنیم. به عبارت دیگر پشت هر برند مشهوری در دنیا، ثروت عظیمی از محتوای ارزشمند و مرتبط قرار دارد که با مشتریان آن شرکت ارتباط حقیقی برقرار می‌کند. نکته مهم در تولید محتوا رعایت اصول آن است که باعث می‌شود در موتورهای جستجو شما برنده میدان باشید. شروع تولید محتوای باکیفیت و مرتبط با هدف کسب‌وکار، یک استراتژی حیاتی در دستیابی به سئو مؤثر و بهبود موقعیت وب‌سایت در نتایج جستجو می‌باشد. تولید محتوا، فرآیند ارائه اطلاعات حول موضوعی خاص متناسب با ویژگی های مخاطبان هدف است.

این فرآیند شامل سه مرحله آگاهی از پیشنهادها، بررسی آنها و نهایتا خرید یکی از آنها است. تولید محتوا، یک دنیای بسیار گسترده بوده که زیرشاخه‌های متعددی را در خود جای داده است. به همین دلیل شما باید انواع شاخه‌های تولید محتوا را بشناسید و متوجه شوید که کدام شاخه‌ها درآمد بیشتری دارند. سپس با کسب مهارت و ارتقای خود در هر یک از این شاخه‌ها، درآمد خود را چندین برابر افزایش دهید. روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از تولید محتوا وجود دارند؛ اما این که شما کدام روش را انتخاب کنید، تا حد خیلی زیادی به شرایط خودتان و میزان مهارت‌هایتان بستگی دارد. به همین دلیل هم شما باید در ابتدا مهارت‌های خود را بشناسید و سپس با توجه به علاقه‌تان و میزان درآمد هر حوزه، روش مناسب را برای کسب درآمد از طریق تولید محتوا انتخاب کنید.

تولید محتوای خلاق یکی از آن مواردی است که می‌تواند موفقیت شما را در عرصه تولید محتوا تضمین کند. در بسیاری از موارد مهم نیست که چه محتوایی تولید میکنید؛ مهم میزان خلاقیت شما در تولید محتوا و نحوه بیان مفهوم اصلی به مخاطب است. کار کردن روی کیوردهای مرتبط با اهداف وبسایت این شانس را به شما می‌دهد که مخاطبان بیشتری را به سمت محتوایتان بکشانید و رتبه وبسایتتان را افزایش دهید. اگر قرار است محتوای متنی تولید کنید، نباید همراه کردن محتوا با عکس را فراموش کنید. کتاب الکترونیک می‌تواند به عنوان دسته‌ای از محتوای بلندمدت مورد استفاده قرار بگیرد. محتوایی که می‌تواند طیف وسیع و گسترده‌ای از نیازهای اطلاعاتی مخاطب را پوشش دهد و اعتمادی دوطرفه ایجاد کند.

مقدمه باید طوری نوشته شود که خواننده را مشتاق به خواندن بقیه مطلب کند. بنابراین به جای شروع مستقیم به بیان مطلب اصلی، ابتدا توجه مخاطب را جلب کنید. استفاده از زیرعنوان‌ها باعث می‌شود مطلب شما سازمان‌یافته‌تر به‌نظر برسد. محتوای ویدیویی، از جمله محبوب‌ترین انواع محتوا در فضای آنلاین است. ویدئوها می‌توانند شامل آموزش‌ها، نقد و بررسی‌ها، مصاحبه‌ها، داستان‌های برند و موارد دیگر باشند. ویدئوها به دلیل توانایی بالا در انتقال احساسات و ایجاد ارتباط عمیق‌تر با مخاطب، بسیار موثر هستند.

در حالت عادی، کارشناسان تولیدمحتوا صرفا کار تولید را انجام می‌دهند اما گاهی کارشناسان تولید محتوا به بسیاری از تخصص‌های مربوط به تولید مانند ویرایش، سئو یا گرافیک هم مسلط هستند. درواقع بهترین کار این است که شخصیت مخاطب هدف را به درستی شناسایی کنید و متناسب با آن ادبیات‌تان را تنظیم کنید. شما نمی‌توانید وبسایتی داشته باشید که از هرچیزی هرمطلبی در آن پیدا شود. قبل از هرچیزی باید هدف خود را از تاسیس سایت تعیین کنید و هم‌راستا با همان هدف، محتوا گذاری را انجام دهید. در اصطلاح تخصصی، به مقدمه‌ای که ذهن مخاطب را درگیر موضوع اصلی کند، لید گفته می‌شود. وقتی موضوعی که قرار است درمورد آن محتوا تولید کنید مشخص شد، لازم است که بدانید دقیقا می‌خواهید چه بگویید.

حالا که راجع به مشاغل مرتبط با تولید محتوا با شما حرف زدیم، خوب است که کمی بیشتر از راه‌های تولیدمحتوا صحبت کنیم. صحبت کردن از روش‌های تولیدمحتوا یا آموزش آن کار ساده‌ای نیست. پست‌های شبکه‌های اجتماعی سبک خاص خودشان را دارند و بسیار خودمانی‌تر و متفاوت‌تر از محتوایی که در بلاگ‌ها تولید می‌شوند هستند. ایبوک‌ها یا کتاب‌های الکترونیک هم از محتواهای محبوب و معروف هستند. چون در این مقاله بیشتر تمرکز روی محتوای هدف‌گذاری شده کسب‌وکارها است، طبیعتا با کتاب‌های داستان و رمان که در قالب الکترونیک عرضه می‌شوند، کار نداریم.

پس از تهیه و آماده‌سازی ابزارهای فیزیکی، نوبت به ورود به دنیای نرم‌افزارها می‌رسد. با استفاده از نرم‌افزارهای تولید محتوا می‌توانید تغییرات و ادیت‌های لازم را در محتوای خود ایجاد کرده تا جذابیت محتوای شما دو چندان شود. از نرم افزارهای ساده ویرایش متن گرفته تا نرم افزارهای پیشرفته تدوین ویدیو، هر کدام نقش مهمی در تولید انواع محتوا ایفا می کنند. اینستاگرام با تمرکز بر محتوای تصویری و ویدیوهای کوتاه، به پلتفرمی محبوب برای برندسازی شخصی، معرفی محصولات و ایجاد تعامل با مخاطبان تبدیل شده است. جوانان و افراد علاقه‌مند به مد و سبک زندگی، مخاطبان اصلی اینستاگرام هستند. اگر کسب‌وکار شما از نوع B2C است، به طور ویژه روی اینستاگرام متمرکز شوید.

همچنین لینک‌سازی داخلی مناسب، موجب تسهیل دسترسی بازدیدکنندگان به صفحات و مطالب مرتبط می‌شود و تجربه کاربری بهتری را رقم می‌زند. پس در فرایند به‌روزرسانی، لینک‌سازی داخلی خود را ارزیابی و بهینه‌سازی کنید تا هم سئو صفحات بهبود یابد و هم تجربه بازدیدکنندگان. با انجام این کار سئو و خوانایی مطلب به طور قابل توجهی بهبود می‌یابد و درک مخاطب از متن نیز آسان‌تر خواهد شد. محتوای تولید شده به درستی می‌تواند منجر به ترغیب مخاطبان به خرید محصولات یا استفاده از خدمات شود. همچنین موتورهای جستجو نیز این مسئله را بسیار جدی می گیرند و وب‌سایت هایی را که دارای زمان بندی دقیق و منظم هستند، در اولویت جستجو قرار می دهند.

اینجا دقیقاً جایی هست که می‌تونید بفهمید مخاطبای شما دنبال چه اطلاعاتی هستن و بر اساس اون، تولید محتوا سایت با سرعت انجام بشه. تو اینترنت بگردید، سوال‌های مردم رو بخونید و از ترندها باخبر بشید. اینجوری همیشه یک عالمه موضوع آماده دارید که انجام تولید سریع محتوا رو براتون راحت می‌کنه. وقتی این کارها به عادت تبدیل بشه، دیگه هیچ‌وقت وقت کم نمیارید و همیشه یک محتوای خوب دم دست دارید. با مهندسی معکوس کردن محتوای رقبا می‌توانید رمز موفقیتشان را پیدا کرده و از آن‌ها در محتوای خود بکار بگیرید. همچنین هوش مصنوعی می‌تواند دنیایی از ایده‌های تولید محتوا را در اختیار شما قرار دهد.

این اطلاعات در تحت نام تولید محتوای الکترونیکی  به صورت متنی، سمعی و بصری تولید می شود و در قالب پست یک وبلاگ، ویدئو، عکس یا اینفوگرافیک در دسترس مخاطبان هدف قرار می گیرد. هدف اصلی تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ جلب توجه و جذب مشتریان جدید و مشتریان فعلی است. در نتیجه، تولید محتوا یک فرآیند چند وجهی است که ستون فقرات بازاریابی دیجیتال و استراتژی های ارتباطی را تشکیل می دهد. برای پیدا کردن ایده‌های جدید برای تولید محتوا، می‌توانید از ابزارهای مختلفی مانند گوگل ترندز، هوش مصنوعی و محتواهای موجود در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. همچنین، می‌توانید به وبلاگ‌ها و سایت‌های رقبای خود سر بزنید و از آن‌ها ایده بگیرید. علاوه بر این، می‌توانید از مخاطبان خود نظرسنجی کنید تا بفهمید به چه نوع محتوایی بیشتر علاقه‌مند هستند.

درواقع زمانی که وبسایتی بلاگ تاسیس می‌کند، می‌تواند با اختیار عمل بیشتری نسبت به سایر رقبا، از لینک‌های بیشتر، کلمات کلیدی بیشتر و محتوای گسترده‌تر استفاده کند. تمام نوشته‌های وبسایتها و اطلاعاتی که از طریق متن به مخاطب منتقل شود، همان محتوای متنی است. پس تا به اینجای کار فهمیدیم که تولید محتوا یعنی اطلاعاتی که متناسب با نیاز و شخصیت مخاطب به صورت تخصصی و بهینه شده در اختیار او قرار می‌گیرد و نیاز او را برآورده می‌کند. علاوه بر دایرکت‌ها، به پیج رقبای خودتون سر بزنید و کامنت‌هاشون رو بررسی کنید. می‌بینید که چطور کاربران سوال می‌پرسند و شما می‌تونید همون سوالات رو جواب بدید. اینطوری می‌تونید محتوای جدید تولید کنید و در عین حال به مشتری‌ها کمک کنید.

این نوع محتوا به خصوص در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و پینترست بسیار محبوب است. به هرگونه اطلاعات نوشتاری، دیداری یا شنیداری که در شبکه‌های ارتباطی بین انسان‌ها منتشر می‌شود تا هدفی را دنبال کند، محتوا گفته می‌شود. آموزش، سرگرمی، هشدار و اطلاع‌رسانی مهم‌ترین اهدافی هستند که محتوا می‌تواند دنبال کند. اگر می‌خواهیم محتوای خود را برای موتور جستجو بهینه کنیم، یا اصطلاحاً آن را سئو کنیم، باید یک سری سؤالات مهم از خودمان بپرسیم. این سؤالات به ما کمک می‌کنند با تمرکز بر قصد و نیت کاربر ، بهترین محتوای ممکن را به او ارائه دهیم.

یعنی محتوا می‌تواند با توجه به شرایط و نیاز، فرم‌های مختلفی مانند متن، ویدئو، اینفوگرافی، عکس، صوت و پادکست داشته باشد. مثلاً فرض کنید پستی درباره بیماری آنفلوانزا نوشتید که اطلاعات خوبی داره، ولی جدیدترین واکسن‌ها یا روش‌های درمان تغییر کرده. فقط کافیه که این اطلاعات رو به پست قبلی اضافه کنید و دوباره منتشرش کنید. این کار هم برای رتبه‌بندی توی گوگل مفیده، هم محتوای شما رو همیشه به‌روز نگه می‌داره. اگر می‌خواهید از این روش‌ها بهره ببرید، می‌تونید از مواردی مثل ثبت نام در سایت تولید محتوا کمک بگیرید تا فرآیند رو تسهیل کنید و وقت کمتری تلف بشه.

مهم اینه که بدونید هر کدوم از این روش‌ها به تولید سریع محتوا کمک می‌کنه. پس فقط شروع کنید و بعد ببینید کدوم یکی از این روش‌ها سریع‌تر شما رو به نتیجه می‌رسونه. حالا شاید پیش بیاد که قفل بشید، یعنی اون لحظه‌ای که احساس می‌کنید کلمات و جملات تموم شدن و دیگه نمی‌دونید چی بنویسید. بیاید سراغ اون‌ها، ویرایش کنید، غلط‌های املایی رو پیدا و جملات رو روان‌تر کنید. این کار هم ذهن شما رو باز می‌کنه و هم در زمان ویرایش نهایی صرفه‌جویی می‌کنید.

در سال‌های اخیر تولید و انتشار ولاگ یا «ولاگینگ» بخش بزرگی از شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده و به یکی از محبوب‌ترین شکل‌های سرگرمی دیجیتال تبدیل شده است. یکی دیگر از محتواهای متنی جالب، پرسش و پاسخ‌های سرگرم‌کننده‌ای است که برندها برای تبلیغ و بازاریابی خود استفاده می‌کنند. آزمون‌ها را می‌توان از طریق ایمیل به مخاطب ارسال کرد یا در بستر وب‌سایت منتشر نمود. برندهای موفق برای برندسازی عمیقاً به تولید محتوا اعتقاد دارند. چون تصویری کامل از آنچه که هستند و آنچه که انجام می‌دهند ترسیم می‌کند. ارزش باعثِ تمایز می‌شود و تمایزِ یک برند، در نهایت شخصیتی خاص برایش خلق می‌کند.

با تولید محتوای باکیفیت و هدفمند می‌توان به ارتباط مؤثر با مخاطبان، افزایش آگاهی از برند و در نهایت رشد کسب‌وکار کمک شایانی کرد. با پیشرفت تکنولوژی و ظهور ابزارهای جدید، آینده تولید محتوا بسیار روشن است و انتظار می‌رود شاهد نوآوری‌های بیشتری در این حوزه باشیم. چه تولید کننده محتوا باشید چه طراح استراتژی‌ها، حسابرسی محتوا برای هر بخشی از بازاریابی مفید است. سپس سازماندهی آن در جهت قرار گرفتن تحت یک برنامه تولید محتوای جدید. شاید حسابرسی محتوا کار خسته کننده ای به نظر برسد اما کار بسیار مفیدی است که افزایش ترافیک وب سایت را به دنبال دارد.

به عبارت دیگر، سئو و حضور در صفحه اول گوگل، بهترین ویترین برای نمایش محتوای شما به مخاطبین است. یادگیری آموزش رایگان تولید محتوا فقط به نوشتن متن خلاصه نمی‌شود. این فرایند در فرم‌های مختلفی مانند مقالات، ویدیوها، پادکست‌ها، اینفوگرافیک‌ها و حتی محتوای تعاملی مانند نظرسنجی‌ها و مسابقات ارائه می‌شود. هر یک از این فرمت‌ها می‌تواند به شکل منحصر به فردی با مخاطبین ارتباط برقرار کند و تجربه‌ای به یادماندنی برای آن‌ها ایجاد کند. تولید محتوای جذاب و مرتبط با علایق مخاطبان می‌تواند به جذب مخاطب در شبکه‌های اجتماعی کمک کند.

یکی از مهمترین چالش‌های بسیاری از خانم‌ها برای کار کردن، محیط شغلی نامناسب و رسیدگی به کارهای منزل است. به همین دلیل هم آن‌ها باید بهترین شغل‌های پردرآمد برای بانوان را پیدا کنند تا بتوانند هم در یک فضای کاملا استاندارد و امن باشند و هم درآمد خوبی داشته باشند. عنوان (title) و توضیحات (description) متای هر صفحه وب دو عامل مهم در بهینه‌سازی سئو و افزایش کلیک بر روی نتایج جستجو هستند. با شرکت کردن در دوره سئو وبسایت تمامی روش‌های اصولی برای پیدا کردن Intent کاربر را خواهید آموخت. همچنین در این دوره جامع آموزش سرچ کنسول، سئو محتوا و داخلی نیز آموزش داده شده‌اند. از طرف دیگر، بسیاری اوقات انتشار دیدگاه های مخالف باعث می شود که مخالف محتوای شما به یک مشتری تبدیل شود.

شخصیتی که می‌تواند به شکل عمیقی با مشتری ارتباط بگیرد و او را متقاعد کند. کیوان (همانی که قرار بود هندزفری بخرد) وقتی توضیحات محصول را در سایت فروشنده می‌خواند، در حال مصرف محتوای متنی تولیدشده توسط فروشنده است. حال اگر ترغیب شود و واقعاً هندزفری را بخرد، یعنی تولیدکننده محتوا موفق عمل کرده و توانسته به هدفش یعنی فروش محصول برسد. زبان مورد استفاده در تولید محتوا نقش مهمی در شکل دادن به نتایج و اقدامات الهام بخش دارد. کلمات قدرتمند که عناصر زبانی تأثیرگذار و متقاعدکننده هستند می‌توانند احساسات را برانگیزند، توجه را جلب کنند و بر افکار و اعمال افراد تأثیر بگذارند.

بنابراین جزئیات فرایند تولید محتوا از یک محتوا به محتوای دیگر متفاوت است و همیشه آن‌طور که به نظر می‌رسد ساده نیست. پس تولید محتوا را دست کم نگیرید و با تولید محتوای اصولی اعتبار و شهرت برندتان را با کمترین هزینه ارتقا دهید. بنابراین ما در مکتب‌خونه تصمیم گرفتیم تمام اصول محتوا را طی یک وبینار رایگان دو ساعته به شما عزیزان آموزش دهیم. درواقع بدون پرسونا و آگاهی از ایده مخاطبان واقعی، تنها برای خودتان و کسب‌وکارتان تولید محتوا می‌کنید؛ نه مخاطبان موردنظر. برخی از نویسندگان قبل از انتخاب یک تیتری که دوست دارند، ۱۰ عنوان یا بیشتر برای یک قطعه ایجاد می کنند.

محتوا نه تنها می‌تواند مخاطب را سرگرم کند، بلکه با افزایش آگاهی و دانش، در انجام بهتر کارها به او کمک کرده و ارزشی به زندگی او می‌افزاید. این ارزش‌افزوده می‌تواند از طریق آموزش یک مهارت جدید، ارائه اطلاعات مفید یا حتی ایجاد لحظاتی از سرگرمی و لذت ایجاد شود. برخی از مطالب به گونه ای هستند که باید آن‌ها را به روز رسانی کرد. هر چند وقت یک بار که پاسخ سؤالات را می دهید، این مطالب را به روز رسانی کنید تا محتوای وب‌سایت شما قدیمی و بی ارزش نشوند. می توانید لیستی از این دست محتواها تهیه کنید تا نیاز نباشد همه محتوای وب‌سایت را تحت نظر داشته باشید. کلمات کلیدی بیش از حد باعث می شود که متن شما بسیار مصنوعی باشد.

کلمات کلیدی بر اساس مواردی تعیین می شوند که در ادامه توضیح خواهیم داد. تعیین کلمات کلیدی یکی از اساسی ترین مراحل تولید محتوا است که هیچ گروه یا مجموعه ای آن را نادیده نمی گیرد. هنگامی که شناخت دقیقی از کسب و کار صورت گرفت، بستر تولید محتوا پایه ریزی شده است. مجموعه تولیدکننده محتوا آماده آن است که با استفاده از داده های آماری به دست آمده شروع به تولید محتوایی کند که ارزش آفرینی علمی و اقتصادی داشته باشد. برای اینکه بذر محتوا تبدیل به یک درخت پربار برای صاحبان کسب و کار شود، مراحل مختلفی باید طی شود. مراحل تولید محتوا نیز برای هر کسب و کار و جامعه هدف متغیر خواهد بود.

برخی افراد بسیار ساده در انتهای مطلب خود در یک سرتیتر عبارت «سخن پایانی» را ذکر کرده و سپس شروع به نوشتن آن می کنند. معمولاً در گفتار پایانی چکیده ای از مقاله نیز استفاده می شود. تمام این موارد بسیار مهم هستند و به هیچ وجه نباید به گونه ای باشد که مخاطب شما از خواندن آن خودداری کند. از طرفی چگالی کلمات کلیدی نیز باید به اندازه ای باشد که موتورهای جستجو آن را شناسایی کرده و در آن زمینه مورد نظر به کاربر پیشنهاد دهند. اگر تولیدکننده محتوا باشید، به محض خواندن مقاله به کلمات کلیدی آن پی می برید. البته اگر در آن مقاله از کلمات کلیدی استفاده شده باشد و یک محتوای اصولی باشد.

این دسته از محتوا بسیار بیشتر از آنچه فکرش را بکنید تاثیرگذار هستند و می‌توانند یک برند را به سرعت به شهرت برسانند. پیشنهاد میکنیم از مطلب دانلود گام به گام دانش فنی پایه دهم کامپیوتر و همچنین از پست دانلود گام به گام ریاضی فنی حرفه ای پایه دهم دیدن فرمایید. یادتان است شخصیت مشتریان را تعریف کردیم؟ برای همان‌ها محتوا بنویسید. در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم. شامل آزمون‌ها، نظرسنجی‌ها، بازی‌ها، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می‌شود. برای سفارش نسخه چاپی کتاب درسی به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی زیر مراجعه نمایید.

برای اینکه برندتون موفق باشه و تو ذهن مشتری بمونه، اول باید بفهمید دقیقاً چی می‌خواد و چه دغدغه‌هایی داره. بهترین راه اینه که مستقیم با مشتری حرف بزنید یا نظرات و سوالاتش رو بررسی کنید. مثلاً اگر تو کار کنترل آفات هستید، می‌تونید نکات ساده‌ای درباره پیشگیری از ورود حشرات به خونه بهش بدید یا اگر کسب‌وکارتون تو حوزه بهداشته، راهنمایی کنید چجوری یک متخصص خوب پیدا کنن. برای بررسی عملکرد محتوا، باید از ابزارهای تحلیل استفاده کنید. این ابزارها به شما اطلاعاتی درباره میزان بازدید محتوا، تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها، میزان اشتراک‌گذاری محتوا و سایر معیارهای مهم ارائه می‌دهند. با تحلیل این داده‌ها، می‌توانید بفهمید که کدام محتواها موفق‌تر بوده‌اند و کدام محتواها نیاز به بهبود دارند.

در صورتی که شما بدانید دقیقا قرار است چه کاری انجام دهید، می توانید محتوای مورد نظر را در راستای همان هدف تولید کنید. شما با ابزارهای رایگان تولید محتوا با هوش مصنوعی می‌توانید محتواهای فوق‌العاده باکیفیت را با کمترین هزینه ممکن طراحی و بارگذاری کنید. در حال حاضر افراد برای اهداف مختلف از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. به همین دلیل هم هوش مصنوعی‌های بسیار زیادی برای تولید محتوا وجود دارند که کمک زیادی به شما می‌کنند. محتوای باکیفیت و معتبر می‌تواند به ایجاد اعتماد بین کسب‌وکار و مخاطبان کمک کند. ارائه اطلاعات دقیق، مفید و به‌روز به مخاطبان نشان می‌دهد که کسب‌وکار به دانش و نیازهای آن‌ها اهمیت می‌دهد.

در فرآیند انتخاب قالب محتوای تولیدی پاسخ به این سوالات شما را در انتخاب بهتر راهنمایی می کند. آنچه برای گوگل اهمیت دارد، ارائه نتایج مرتبط با هدف جستجوی هر کاربر یا Search Intent است. به عنوان مثال اگر کاربری در جستجوی خرید بلیط است، انتظار دارد نتایجی شامل صفحات فروش و رزرو بلیط ببیند نه مطالب درباره تاریخچه وسایل نقلیه. پس به طور مرتب به وبسایت خود سر بزنید و مطالب قدیمی را بررسی و در صورت نیاز به‌روزرسانی کنید. این کار باعث می‌شود محتوای شما همچنان برای مخاطبان، مرتبط و مفید باشد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری